Czy mamy czego zazdrościć?

Bardzo bym chciała dowiedzieć się kiedyś, kto mi zazdrości. Nie z czystej ciekawości czy z chęci podniesienia się na duchu – po prostu zdałam sobie sprawę, ilu osobom JA zazdroszczę. I czy to działa w drugą stronę.

Nie jest to bynajmniej zazdrość chorobliwa, tylko wpisana w mój sposób bycia. Widzę kogoś na ulicy i od razu wzdycham “Chciałabym mieć takie nogi / włosy / poczucie stylu / charyzmę…”. Z dziką wręcz pasją doszukuję się w innych czegoś, czego sama nie posiadam. Lub myślę, że nie posiadam.

Jest w moim otoczeniu pewna dziewczyna, której imię w ustach mojego chłopaka powoduje kliknięcie zwiastujące otwarcie noża w kieszeni, a jej widok wywołuje u mnie wygięcie ust w podkówkę i płaczliwe pociąganie nosem. Przechodzi po korytarzach na swych zabójczo szczupłych nogach, rozsiewają wokół atmosferę klasy, inteligencji i miłego usposobienia. Zazdrość łapie mnie wtedy za gardło, dopóki nie zniknie za zakrętem.

Dzisiaj, podczas mycia zębów, pomyślałam przez chwilę, że może… To ona mi czegoś zazdrości? Że nawet jeśli są ludzie, którym szalenie zazdroszczę, to to uczucie jest wzajemne? Może to jednak ja mam to, czego nie mają inni? I chociaż pastą się nie poplułam, to ta nieoczekiwana konkluzja dała mi sporo do myślenia.

Nie ma co oczekiwać, że nagle przestanę zazdrościć innym, ale może następnym razem przystanę i zastanowię się, czy jednak ta osoba nie zazdrości czegoś mnie. I czy wobec tego – rzeczywiście mam czego zazdrościć…?

*za powtórzenia przepraszam – nie chciało mi się tachać słownika i szukać synonimów. Takie życie.

5 thoughts on “Czy mamy czego zazdrościć?

  1. Dużo osób zazdrości Ci, że potrafisz być sobą i nikogo nie udajesz. Uważam Cię za osobę idealną 😉 Jesteś piękna i mądra. Dla wielu jesteś autorytetem – uwierz mi 😉

    • Czytam ten komentarz chyba po raz piąty i nie mogę uwierzyć, ani zrozumieć. Nadal do mnie nie docierają takie miłe słowa, za które z całego serducha dziękuję! Ściskam! 🙂

Leave a Reply

