Powroty

kaboompics.com_Cereal moving by the wind

Wróciłam. Wróciłam wraz z pająkami pojawiającymi się na łąkach i sierpniowymi, chłodnymi wieczorami. Wróciłam w pełni złocistego lata, wraz z wiecznie zdziwioną twarzą księżyca, którą dzisiaj widać tylko w połowie. Jestem. Wreszcie.

Parę miesięcy temu zapadłam w jakieś dziwne wewnętrzne milczenie, które nie dawało mi napisać ani jednego sensownego słowa. Blokada. Pustka. Jeden wielki brak. A dzisiaj patrzyłam na zachodzące słońce i chciałam coś napisać. Ale nie dla siebie, nie dla potrzeby potwierdzenia swojego talentu, czy tylko zabicia nudy. Chciałam napisać coś, co wywołałoby uśmiech na najdroższej dla mnie twarzy. To nie miało być dla mnie. W końcu miałam inną pobudkę.

I słowa wylały się ze mnie na kształt spienionej fali; to nie był spokojny i silny nurt odwiecznej rzeki, a spiętrzona i dotąd więziona za tamą potęga. Poczułam się, jakbym po miesiącach przebywania pod wodą wreszcie wypłynęła na powierzchnię i mogła zaczerpnąć powietrza. Każde słowo teraz błyszczy. Obracam je w rękach, oglądam z każdej strony, smakuję, wącham; wreszcie z całą pieczołowitością wstawiam je w tekst, jakbym wstawiała szkiełko w witraż. Lubię mieć to poczucie, że tworzę; pisanie sprawia, że wszystko samo się układa i zdaje się być na właściwym miejscu. Tak bardzo się cieszę, że znowu będę zbierała nitki babiego lata, białe kwiatuszki ogórecznika, poważne, sierpniowe promienie słońca, a potem wylewała to wszystko na papier i przenosiła smaki i zapachy lata do moich opowieści. A potem przyjdzie czas na wrześniowe ciemnawe niebo, pierwsze opadłe liście, wczesnojesienne deszcze, zapach wieczornej herbaty, miękkość koca i tak dalej, dalej, dalej… Jeszcze raz potwierdzam: wróciłam i nie chcę znikać. To jak – gotowi na powrót ze mną do świata bajek?

One thought on “Powroty

Leave a Reply

