Esencje – grudzień

ziolko_moje

Grudzień.

Śnieg jeszcze nie spadł, nawet mróz nie daje się za bardzo we znaki (zapalenie krtani to pamiątka jeszcze z listopada), ale serce już zaczyna szybciej bić na widok skrzących się świateł w oknach i na ulicach.

Głos Michaela Buble wdziera się do mojej świadomości bez pukania, sprawiając, że mam ochotę zerwać się z ciepłego łóżka i jechać na kulig. Stety lub niestety jeździć można co najwyżej na zmarzniętej ziemi, dlatego pozwalam Michaelowi śpiewać dalej, a sama obieram mandarynki i piję prawdopodobnie trzydziesty już w tym dniu kubek herbaty z trzema łyżeczkami miodu.

Pod łóżkiem schowałam prezenty. Myślenie o tym, co komu dam, sprawia mi o wiele więcej przyjemności niż zgadywanie, co sama dostanę. W myślach dobieram pudełka, wstążki i ozdoby, buntując się przeciw kiczowatym torbom i pójściu na łatwiznę. Po raz setny zaglądam do skrytki i patrzę na zgromadzone tam przedmioty. Ma być pięknie. “Pięknie i z duszą”, myślę. Właśnie po to, by przedmioty przestały być tylko przedmiotami.

Wieczorami słucham rekolekcji adwentowych. Na wieńcu pali się już druga świeca, co oznacza, że Pan zaraz tu będzie. Ale nie, wróć. On już tu jest. Słowo “adventus” oznacza przecież “przyjście”, a nie “oczekiwanie”. I to jest jeszcze piękniejsze.

Dojrzałam do tego, by znowu kochać ten czas i umieć go przeżywać. Nie sarkam już, jakie to sztuczne i wymuszone, że święta sprowadzono do pielgrzymko-rajdów po centrach handlowych i świątecznych reklam emitowanych od listopada. Owszem, jest to męczące, ale sami decydujemy, jak to na nas wpłynie. Nie zwracam więc uwagi na to, co mnie irytuje, a pełnymi garściami czerpię z tego, co piękne. Wypada wreszcie zacząć żyć, a nie szpanować stopniem zblazowania na facebookowej tablicy.

Grudzień. “You‘re the last one, so be the best one.”.

I niech tak będzie

Leave a Reply

